lørdag den 31. december 2011

Epilog 2011

"Hva' fanden ska' vi egentlig æde den sidste dag på året?"

"Jah, jeg ved ikk.... Vi får jo dejlig mad til daglig. Hvad med noget ekstravagant, halvklamt, smagsløst-i-bedste-fald vi ikke får resten af året?"

"Fisk, måske?"

"Måske...."

- - -

Hvornår er det her sket? Jeg kan slet ikke forestille mig den her samtale finde sted nogen steder. Hvem melder sig? Nånå. Nu skal jer fortælle jer - eller... måske har jeg bare kopieret det fra en smart hjemmeside - hvorFOR nogen spiser torsk nytårsaften. Jeg vil så vædde en god del på at ingen ved hvorfor. Det ved i herefter! Tak for mig.


"Hvorfor spiser vi nytårstorsk?

Der er stadig mange, som spiser torsk nytårsaften, selvom den har fået konkurrence af andre retter
I den katolske tid var fisk en fastespise. Og eftersom adventstiden var en faste- og bodstid kunne fisken få en naturlig placering på menuen her. Også efter reformationen har man mange steder spist fisk som én af retterne i julen.

I 1700- og 1800-årene begynder man imidlertid at spise fisk nytårsaften eller nytårsdag, måske som en modvægt til al den fede julemad, uden at der skal lægges katolske over- eller undertoner i det. At spise fisk har naturligvis haft særlig udbredelse i kystegne, men efterhånden som transportforholdene forbedres - fx. med jernbane - vinder skikken mere og mere frem."



Mahahahahhaaa...faste? Der er der nok nogen der har glemt. Jeg har for en god oplysnings skyld kreeret mit livs første cirkeldiagram (eller måske har jeg kopieret en cirkel fra infornettet, men... shh) for at visualisere andelen af danskere der spiser nytårstorsk anno 2011:





Den grønne farve symboliserer de der fortsat høvler fisk ned som var det peanuts, og den gule farve symboliserer de der for længst har indset at torsken er en klam fisk. Bum. Konkrete procenter kan angives ved at sende en mail til fisk@e-fisse.dk.



Hallo?


+



=



=



- - - 


Øh ja. 2011 har på mange måder været et belortet år, ligesom alle de andre. Skal man se tilbage på nogle mindeværdige ting er det Copenhell - mage til fantastisk koncept skal man lede længe efter. Vi ønsker os at de stopper med at servere bøssedrinks og vender tilbage til Copenhell dåseøllen, som vi kan lide den. Tempt Solbær? Nej vel... Så husker jeg udskiftningen af tude-Lars og de andre blå som en udmærket happening. Nu kæmper vi så hårdt med tilliden til de nye voksne på stuen. Det er lissom at de leger ret meget med ler og glemmer krydslisterne med ting de skal nå. Søde voksne, hold op med at lege med leret og kom igang med at fjerne al den tåbelige lovgivning som de andre havde så travlt med.

*Indsæt diverse meningsfulde hændelser vi har overlevet i 2011*

Jeg er lige kommet i tanke om at jeg bør indfinde mig til den fest jeg selv holder, i stedet for at sidde
på fucking lortenettet. Mission 2012 bliver et semi-boykot af Facebook. Mage til gøgl skal man kraftedeme lede længe efter:
- Se min kat!
- God søndag til alle! 
- Glædelig jul
- Se mig. Jeg har crossfittet i 16 timer i træk og er ved at brække mig af smerte

Dang - don't care?

- - - 

Jeg regner med at starte blog-året på lorte-eblogger med en prolog på den anden side af den voldsbrandert jeg er på vej ud i. Nu er jeg jo ikke noget skidt menneske i virkeligheden, så godt nyt år til de der læser. Må i lykkes med jeres klamme torsk og de urealistiske nytårsforsætter i allerede er i gang med at bryde. Husk, at når verden brænder på og det hele er noget lort, kan man altid bide i en snor. Rrrrraaaaaahg!!




- Catch ya on the flip side -


1 kommentar:

  1. Jeg har kun et at sige:
    http://www.youtube.com/watch?v=EsyzRUKwgng&feature=related
    Bid i den!
    [Den gamle sure mand]

    SvarSlet