onsdag den 6. maj 2015

Lys og mørke

Jeg har ingen gardiner i køkkenet
                             Dine er altid nedrullede
                                                          Også i stuen. I det ekstra værelse.

Du går ud lige pludselig
                             Jeg opsparer energi i dage
                                                          Udvælger de mennesker jeg kan holde ud
                                                          

Vi spiller spil. Jeg får tæv i de vanlige
                             Som du får tæv i dine. Og så griner vi
                                                          Og ville begge helst have vundet.


Jeg vågner tidligt
                             Du sover roligt til kroppen bliver rastløs
                                                          Jeg har altid drukket to kopper kaffe inden du vågner

Du bevæger dig når jeg er trist
                             Tager mig med tilbage i tiden
                                                          Og ryster mig tilbage til verden


Vi er stille sammen længe
                             Så finder jeg dit blik
                                                          Så er vi stille igen. Symbiotisk tavshed.


Jeg frigiver dig tidløst. Du er min til du ikke mere vil være min
                             Så er du min og nogle andres
                                                          Alle er frie mennesker til de trælbinder sig

Du spørger om jeg er okay om morgenen
                             Jeg er altid okay med dig. Altid
                                                          Altid okay med at vågne med dig


Vi er lys hvor den anden er mørke
                             Ligesom vi er mørke sammen og lyse sammen
                                                          Bare lys og mørke

Ingen kommentarer:

Send en kommentar